PENGUMUMAN:

INGIN MENYERTAI IPS?
Sila hubungi Ketua Dua (0168351013), Puan Jaliha Jaman (0198116672) atau Setiausaha Satu (Mohd Nurazwan 0198695012)

***
24 Mac 2015
- ulangtahun IPS ke-25. Apakah sumbangan anda kepadanya sehingga ke usinya kini? Mari fikirkan untuk 25 tahun akan datang?


***
Ikatan Penulis Sabah telah diperakukan sebagai penerbit buku daripada Perpustakaan Negara Malaysia. Para penulis di Sabah khasnya ahli-ahli IPS yang berhasrat menerbitkan buku boleh mengemukakan nombor ISBN buku berkaitan kepada urus setia IPS. Bagi ahli tiada sebarang bayaran dikenakan. Maklumat lanjut berhubung dengan perkara ini boleh menghubung kami (016 8120664) - Ketua Satu

***
SALAM WASATIYYAH!

SALAM ULANGTAHUN KE-25 IPS

SALAM JUBLI PERAK!



14 Disember 2009

Peraduan Mengarang Novel Remaja MBBY-Pelangi

PERADUAN Mengarang Novel Remaja MBBY-Pelangi menawarkan hadiah keseluruhan bernilai RM12,500 bagi memeriahkan musim cuti persekolahan dengan matlamat mencungkil bakat baru dalam penulisan novel remaja akan berlangsung sehingga 31 Januari 2010.

Ketua Penyelaras Program MBBY, Prof Dr Md Sidin Ahmad Ishak, berkata peraduan ini dibuka kepada semua rakyat Malaysia dan penganjur tidak mengehadkan tema karya yang dihantar untuk penyertaan, tetapi perlu mengutamakan nilai murni dan budaya Malaysia.

“Mereka yang berminat untuk menyertai peraduan ini perlu memastikan karya yang dihantar sesuai untuk bacaan pelajar sekolah menengah dan asli selain ia perlu ditulis dalam bahasa Melayu dan belum pernah disiarkan atau dihantar untuk peraduan penulisan lain,” katanya dalam kenyataannya kepada Sastera, baru-baru ini.

Peraduan terbabit dianjurkan Majlis Buku Kanak-kanak dan Remaja Malaysia (MBBY) dengan kerjasama Pelangi Publishing Group bermatlamat menambah bahan bacaan sastera untuk generasi muda negara ini sesuai dengan cita-cita menjadikan rakyat Malaysia minat membaca.


Prof Md Sidin berkata, peserta hanya dibenarkan menghantar maksimum dua karya, tetapi hanya satu karya yang akan dipilih untuk penerimaan hadiah, manakala panjang di antara 200 hingga 300 halaman bersaiz A4 serta ditaip langkau dua baris dengan tulisan jenis Arial bersaiz 12.

“Juara akan menerima hadiah wang tunai sebanyak RM5,000, pemenang kedua dan ketiga akan menerima RM3,000 serta RM2,000, manakala lima pemenang hadiah sagu hati akan menerima RM500 setiap seorang,” katanya.

Karya terbaik akan diterbitkan oleh Novel Pelangi Sdn Bhd dan maklumat lanjut pertandingan layari www.pelangibooks.com atau e-mel kepada ezaleila@gmail.com.

Sumber: Berita Harian Online

Tiada ulasan: