PENGUMUMAN:

INGIN MENYERTAI IPS?
Sila hubungi Ketua Dua (0168351013), Puan Jaliha Jaman (0198116672) atau Setiausaha Satu (Mohd Nurazwan 0198695012)

***
24 Mac 2015
- ulangtahun IPS ke-25. Apakah sumbangan anda kepadanya sehingga ke usinya kini? Mari fikirkan untuk 25 tahun akan datang?


***
Ikatan Penulis Sabah telah diperakukan sebagai penerbit buku daripada Perpustakaan Negara Malaysia. Para penulis di Sabah khasnya ahli-ahli IPS yang berhasrat menerbitkan buku boleh mengemukakan nombor ISBN buku berkaitan kepada urus setia IPS. Bagi ahli tiada sebarang bayaran dikenakan. Maklumat lanjut berhubung dengan perkara ini boleh menghubung kami (016 8120664) - Ketua Satu

***
SALAM WASATIYYAH!

SALAM ULANGTAHUN KE-25 IPS

SALAM JUBLI PERAK!



22 Julai 2009

Antara aktiviti Karnival Kesenian Islam Sabah ke-2



Saya bagi pihak Kemsas dan juga AJK Tertinggi IPS merakamkan ucapan tahniah kepada sahabat kami, Jasni Matlani kerana terpilih sebagai penerima Anugerah Penyair Islam Sabah 2009. Jasni, Yang diPertua Badan Bahasa dan Sastera Sabah (BAHASA) bakal menerima hadiah-hadiah menarik termasuk wang tunai dan hadiah iringan yang lain. Anugerah ini diadakan bersempena dengan Karnival Kesenian Islam Sabah ke-2 yang diadakan sejak 17 Julai lalu.

Selain daripada anugerah tersebut, juga diadakan Nadwah Sastera Islam yang menampilkan Ustaz Zainuddin Mahmud, Jasni Matlani dan Lokman Abdul Samad sebagai pemakalah. Banyak juga aktiviti diadakan sempena karnival ini. Antaranya Sayembara Deklamasi Puisi Berunsur Islam yang telah berlangsung petang kelmarin (21 Julai). Selain daripada itu, kini sedang berlangsung Peraduan Menulis Teks Khutbah, Peraduan Menulis Puisi dan Cerpen berunsur Islam dibuka kepada semua umat Islam di Sabah. Tarikh tutup penyertaan ialah pada 25 Ogos 2009. Jika berminat, sila klik ini untuk muat turun borang penyertaan.

Tiada ulasan: